Rejseplan

onsdag den 18. april 2012

3. hilsen fra New Zealand - Wai-O-Tapu

Jeg er stadig i Rotorua..
Igår, onsdag, var jeg på to ture, og det var en lang, men god dag.
Mange af de andre fra holdet skulle ud og river rafte i båd og blandt andet gennem et 7 meter vandfald. Den tur takkede jeg nej til, da jeg synes jeg havde fået nok "eventyr" i grotterne forleden.
Så vi var 6 stykker der tog ud til Wai-O-Tapu i stedet, som er et sted hvor der er syresøer og kogende mudder i jordoverfladen. Det var sjovt nok, meget syret, men utrolig flot på sin egen måde.

Vi så som sagt kogende mudderhuller, en aktiv gejser og syresøer i lange baner. Det var ret vildt!
Syresøerne var også ret fantastiske. Det skal lige siges, at der ikke ligefrem duftede af roser derude. Der lugtede af en blanding af rådne æg nogle steder, svovl og andre sære ting.. Så man skulle ikke have en kvalme hængende, for så tror jeg nemt den ville blive til opkast.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar