Rejseplan

fredag den 1. juni 2012

Aloha igen :-)

Ja, jeg ved jeg ikke har været så flink til at skrive på min blog efter jeg er kommet til Hawaii, men alt her foregår bare lidt langsommere end andre steder jeg har været, alt bliver gjort med A-loooooooo-haaaaa...
Dermed ikke at sige det er badeferie jeg er kommet på, for det er det bestemt ikke.

Vi startede på Universitetet sidste mandag, og 2. skoleuge er derfor netop overstået. Undervisningen er til at følge med i, men så har der været travlt med så meget andet efter skole at man ikke har haft tid til at huske jer derhjemme.

I mandags var vi efter skole på Ala Moana strand og fejre Memorial Day. Det var utrolig smukt og meget rørende. Det er en gammel Hawaiiansk tradition, hvor faldne soldater og øvrige "uforudsete" mistede familiemedlemmer mindes. Dertil er en japansk tradition med at sætte lanterner i vandet blevet "adopteret", og det var meget meget smukt med alle dem der havde nogle at mindes, de havde en lanterne de havde skrevet en hilsen på, til den de har mistet, og så blev de sat i vandet efter solnedgang med lys i!
Meget smukt!!!




Tirsdag og onsdag har jeg været i gang med at tage dykkercertifikat og det er heldigvis gået godt, so far so good!





Imorgen og lørdag skal vi på havet og afslutte certifikatet med 2 dyk, hvor vi blandt andet skal dykke med havskildpadder. Det glæder jeg mig SÅ meget til. Og det vigtigste tegn man kan lave i vandet, udover hajtegnet (hvilket vi ikke får brug for), er hvis du lægger dine hænder ovenpå hinanden, så dine tommelfingre peger til hver side, og så "vrikker" med tommelfingrene. Det er tegnet for skildpadder. Og hvis du så vender hænderneom, så den "ligger på ryggen", så er det akward turtle :-)


I dag har jeg også fået styr på hvad jeg skal i min snarligt kommende friuge, der starter fredag den 8. juni.
Vi er 5 der har bestilt tur til Big Island/Hawaii Island, hvor vi skal være i 3 dage og blandt andet se den aktive vulkan der er på øen, der forhåbentlig også har flydende lava mens vi er der, og så skal vi ud og natdykke med manta rays (google et billede), men kort sagt er det en ret stor rokke som ikke kan spise mig mor! Den lever af plankton, så det er ikke mig den er interesseret i!
Ellers ved vi ikke rigtig endnu hvad vi skal der, men vi lejer en bil og ser hvad øen bringer os.
Vi er på Big Island fra den 8.-11. juni.


Den 12. juni rejser vi til en anden ø, Kaua'i. Der er en rigtig smuk natur, og Hawaiis svar på Grand Canyon, Waimea Canyon. Og så vil vi gerne dykke eller snorkle på sydkysten hvor der skulle være masser at se i vandet, nok også nogle flere skildpadder :-)
Vi lejer også bil på Kaua'i, så vi kan komme rundt på øen. Det er kun på Oahu, hvor vi bor, der er offentlig transport, så på de andre øer er det bil eller gå eller cykle.

Vi er på Kaua'i fra den 12.-15. juni.

Ja, og til jer der spekulerer i hvor brun jeg er blevet, kan jeg fortælle at jeg pt. ikke endnu er særlig brun. I hvertfald har jeg ikke den kulør man kunne forestille sig at man ville have efter 2 uger på Hawaii, men vi har jo også en hverdag og ikke tid til at slikke sol hele tiden, plus her er ikke noget ozonlag, så vi er startet med faktor 50-70, for ikke at blive røde. Det er der nogen der er blevet alligevel, men det er jeg heldigvis ikke! Men jeg må snart grille, jeg kan jo nødigt komme hjem og være blegere end jer ;-)

Alt for nu, det var lige hvad jeg her en sen torsdag aften havde tid til at underholde med!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar